OM våre treningstilbud

Hos oss kan du trene poweryoga, yinyoga, pilates, flow move og funksjonell styrke sammen med våre motiverende og dyktige instruktører Lena, Veronika og Adrian. Treningen foregår i våre to funksjonelle treningssaler eller på Moheia fysikalske- og kiropraktiske senter. Vi ønsker nær og personlig oppfølging av deltakerne, og har av den grunn valgt å ha få deltakere i hver gruppe.

TIL PÅMELDING TIMER VIST PÅ TIMEPLAN

 

 

OM Poweryoga
Instruktør: Lena og Veronika

Poweryoga er en kraftfull yoga hvor hver enkelt trener ut fra egne forutsetninger. Du trener med egen kroppsvekt i en serie flytende bevegelser og stillinger, hvor fokus er på pusten – den røde tråden som binder bevegelsene sammen. Med regelmessig utøvelse av Poweryoga vil du øke din bevegelighet, styrke, utholdenhet og balanse. Du vil bli mer avspent og øke din evne til fokus og konsentrasjon.

Info-Poweryoga- Søndager- Høst 2018

Info-Poweryoga -Torsdager Høst 2018

Info-Poweryoga 2 kurs- Tirsdager Høst 2018

 

 

OM Yin yoga
Instruktør: Lena og Veronika

Yin yoga, også kalt restorativ yoga, gir en økt flyt av energi i kroppen. Treningen fokuserer på å stimulere dype vev i kroppen ved at yogastillingene holdes over lengre tid, ca. 3-5 minutter. Når du samtidig praktiserer  avspennende pust, får du tøyd og styrket dyp muskulatur, bindevev, ledd og leddbånd. I tillegg får du mulighet til å stimulere og fjerne blokkeringer i bindevevet. Dyptgående og rolig pust senker produksjonen av stresshormoner i kroppen, noe som bidrar til økt ro og velvære.

Info-Yin yoga Onsdager-Dagtid- Høst 2018

Info-Yin yoga Torsdager-Morgen Høst 2018

 

 

 

OM Pilates
Instruktør: Veronika

Pilates er en treningsform som har som hensikt å balansere din sterke og svake muskulatur. Det gir deg en funksjonell kropp med styrke og smidighet i perfekt balanse, som er rustet for hverdagens fysiske utfordringer.

Hovedfokuset i treningen er å bygge opp de sentrale muskelgruppene rundt midje, mage og korsrygg. Med regelmessig Pilates blir musklene i hele kroppen langstrakte, seige og sterke. Pilates er velegnet som rehabiliterende trening, opptrening etter graviditet, som supplement til annen trening eller som en komplett treningsform.

Info-Pilates kurs-Mandager-Høst-2018

Info-Pilates Intensiv – 8 ukers kurs -Torsdager Høst 2018(starer opp etter høstferien)

 

 

 

OM Flow Move 1 og 2
Instruktør: Lena og Adrian

er NLP Coach Teams eget utviklede gruppetreningskonsept.

Dette konseptet er utviklet av Lena Kralicek som har over mange år har hentet inspirasjon fra store kjente Movement eksperter og konsepter som Ido Portal, Yuval on hands, Animal flow med flere. Flow-Move er virkelig en leken og effektiv treningsform hvor man i all hovedsak trener med egen kroppsvekt,

 

Flow-Move er en treningsmetode som går ut på å utvikle bevegelsesfrihet og utfordre sitt hverdagslige bevegelsesmønster ettersom de fleste av oss vanligvis ikke beveger oss i den utstrekningen som kroppene våre er kapable til.

 

På treningen brukes i hovedsak egen kroppsvekt i tillegg til enkle hjelpemidler som pull ups og dips stativ, ribbevegg, tau, turnringer og kettlebells. Treningen vil ha fokus på å bygge opp mobilitet, fleksibilitet, styrke, smidighet og koordinasjon i en fin balanse.

Flow-Move er en fantastisk måte å leke seg med trening på med mange grunnleggende bevegelseskombinasjoner, som i huk, kryping, håndstående og turnringer. Treningen inneholder også alltid et fokus på øvelser som vil kunne forebygge skader og også virke rehabiliterende.

 

Flow-Move passer for alle uansett form, størrelse, alder og treningsnivå.

Rett og slett en utrolig gøy, motiverende og effektiv måte og trene på,… og hvem vet, kanskje ender du opp å mestre ting du kanskje ikke trodde var mulig!

 

Flow-Move 1 er grunnkurset alle starter på. Her er du i en liten gruppe på maks 8 personer som trenger sammen 8 ganger, etter disse 8 ukene går dere automatisk over til Flow-Move 2 og kan følge treningene der ut semesteret. Alt dette inngår i prisen ved påmelding til Flow-move 1 grunnkurs.

 

Info-FLOW – MOVE Barn – 8-10 år – Onsdager kl 14

Info-FLOW – MOVE Barn – 10-13 år – Torsdager kl 14

Info-FLOW – MOVE 2 Høst 2018

Info-FLOW – MOVE 1 Onsdager Høst 2018 – Lena

 

 

 

 

OM Funksjonell styrke
Instruktør: Lena

Her får du stor variasjon i treningen, og du vil stifte bekjentskap med ulike funksjonelle treningsformer som slyngetrening, Catslide, Bootcamp- sirkler, Kettlebells og bevegelighetsøvelser. Treningen har som formål å ivareta og øke kroppens styrke, balanse og bevegelighet. Dette er en leken, effektiv og variert trening.

Info- Funksjonell trening-Onsdager- Høst 2018

Info- Funksjonell trening Menn -Tirsdager- Høst 2018

Info- Funksjonell trening- Tirsdager kl 15.45 – Høst 2018

 

 

 

 

Om Bootcamp Intensiv

Instruktør: Lena Kralicek

 

NLP Coach Team med Lena Kralicek arrangerer igjen sin lekne og effektive Bootcamp intensiv uke 23-25, til sammen 9 ganger hvor hver trening er på inntil 60 min.

Bootcamp er god gammeldags «militærtrening» med en leken vri. I treningen bruker vi egen kroppsvekt og diverse utstyr for å utfordre både kondisjon og styrke. Hver time er forskjellig, så du vet aldri helt hva som møter deg!

Deltagerne i fjor kom med det gode forslag om vi ikke kunne legge opp til noen lignende uker rett etter ferien, så nytt fra i år gir vi muligheten til dette.

Du kan i år velge å melde deg på 3 uker eller 5 uker:

Bootcamp-intensiv 3 uker: 23, 24, 25

Bootcamp-intensiv 5 uker: 23, 24, 25 og 35,36.

Bootcamp-intensiv 2 uker: 35 og 36

 

Tid: Mandager, onsdager og fredager kl 06.30.07.30

Sted: Klokkerhagen. Oppmøte fotballbanen. Noen ganger møtes vi på Sagbakken. Beskjed gis i forkant.

 

Pris 3 uker: 1650,-

Pris 5 uker: 2450,-

Pris 2 uker: 1100,-  (det er forsatt mulig å melde seg på de to siste ukene av årets Boocamp)

 TIL PÅMELDING BOOTCAMP-INTENSIV

 

 

 

 

Påmelding til kurs er bindende:
Avmelding etter første kursuke koster kr 200,-
Avmelding etter andre kursuke koster kr 300,-
Deretter full kursavgift.