OM våre treningstilbud

Hos oss kan du trene poweryoga, yinyoga, pilates, flow move og funksjonell styrke sammen med våre motiverende og dyktige instruktører Lena, Veronika og Adrian. Treningen foregår i våre to funksjonelle treningssaler eller på Moheia fysikalske- og kiropraktiske senter. Vi ønsker nær og personlig oppfølging av deltakerne, og har av den grunn valgt å ha få deltakere i hver gruppe.

TIL PÅMELDING TIMER VIST PÅ TIMEPLAN

 

OM Vinyasa yoga
Instruktør: Lena og Veronika

Vinyasa betyr “to link breath to movement” eller “to place in a special way” det vil si at kjernen i vinyasa er man beveger seg fra den ene stillingen til den neste i takt med pusten med stor tilstedeværelse (mindfullness).  Solhilsen som brukes i de fleste yoga tradisjoner, er et eksempel på en vinyasa.

Følelsen ved å binde pust sammen med bevegelsene i flytende overganger mellom de ulike yogastillingene kan oppleves som en «dans» og derfor blir vinyasa yoga også kalt “flow yoga”. Vinyasa er en fantastisk og oppløftende yogaform som skaper en følelse av letthet og klarhet i både kropp og sinn.

Du øker blodsirkulasjonen, styrker og tøyer muskler spesielt i rygg, mage, ben og armer. Sekvensen av stillingene kan være forskjellig fra klasse til klasse, men følger alltid en flytende progresjon som beveger seg fra enkle til mer komplekse øvelser. Det er også mulig å fordype seg i de forskjellige posisjonene.

Timen avsluttes med en god avspenningsdel.

Du kan forvente å føle deg mer balansert og styrket når du går ut av timen.

Info-Vinyasa Yoga 90 min- Tirsdager Høst 2019

Info-Vinyasa yoga 90 min- Tirsdager Høst 2019

Info-Yin-Vinyasa yoga Torsdager-Morgen Høst2019

Vinyasa Yoga 75 min -Torsdager Høst 2019

 

OM Yin yoga
Instruktør: Lena og Veronika

Yin yoga, også kalt restorativ yoga, gir en økt flyt av energi i kroppen. Treningen fokuserer på å stimulere dype vev i kroppen ved at yogastillingene holdes over lengre tid, ca. 3-5 minutter. Når du samtidig praktiserer  avspennende pust, får du tøyd og styrket dyp muskulatur, bindevev, ledd og leddbånd. I tillegg får du mulighet til å stimulere og fjerne blokkeringer i bindevevet. Dyptgående og rolig pust senker produksjonen av stresshormoner i kroppen, noe som bidrar til økt ro og velvære.

Info-Yin yoga Onsdager-Dagtid- Vår 2019

Info-Yin-Vinyasa yoga Torsdager-Morgen Vår 2019

 

 

OM Pilates
Instruktør: Veronika

Pilates er en treningsform som har som hensikt å balansere din sterke og svake muskulatur. Det gir deg en funksjonell kropp med styrke og smidighet i perfekt balanse, som er rustet for hverdagens fysiske utfordringer.

Hovedfokuset i treningen er å bygge opp de sentrale muskelgruppene rundt midje, mage og korsrygg. Med regelmessig Pilates blir musklene i hele kroppen langstrakte, seige og sterke. Pilates er velegnet som rehabiliterende trening, opptrening etter graviditet, som supplement til annen trening eller som en komplett treningsform.

Info-Pilates kurs-Mandager-Vår -2019

Info-Pilates kurs -Torsdager Vår 2019

 

 

 

OM Flow Move 1 og 2 Flow-Move Barn
Instruktør: Lena og Adrian

er NLP Coach Teams eget utviklede gruppetreningskonsept.

Dette konseptet er utviklet av Lena Kralicek som har over mange år har hentet inspirasjon fra store kjente Movement eksperter og konsepter som Ido Portal, Yuval on hands, Animal flow med flere. Flow-Move er virkelig en leken og effektiv treningsform hvor man i all hovedsak trener med egen kroppsvekt,

 

Flow-Move er en treningsmetode som går ut på å utvikle bevegelsesfrihet og utfordre sitt hverdagslige bevegelsesmønster ettersom de fleste av oss vanligvis ikke beveger oss i den utstrekningen som kroppene våre er kapable til.

 

På treningen brukes i hovedsak egen kroppsvekt i tillegg til enkle hjelpemidler som pull ups og dips stativ, ribbevegg, tau, turnringer og kettlebells. Treningen vil ha fokus på å bygge opp mobilitet, fleksibilitet, styrke, smidighet og koordinasjon i en fin balanse.

Flow-Move er en fantastisk måte å leke seg med trening på med mange grunnleggende bevegelseskombinasjoner, som i huk, kryping, håndstående og turnringer. Treningen inneholder også alltid et fokus på øvelser som vil kunne forebygge skader og også virke rehabiliterende.

 

Flow-Move passer for alle uansett form, størrelse, alder og treningsnivå.

Rett og slett en utrolig gøy, motiverende og effektiv måte og trene på,… og hvem vet, kanskje ender du opp å mestre ting du kanskje ikke trodde var mulig!

 

Flow-Move 1 er grunnkurset alle starter på. Her er du i en liten gruppe på maks 8 personer som trenger sammen 8 ganger, etter disse 8 ukene går dere automatisk over til Flow-Move 2 og kan følge treningene der ut semesteret. Alt dette inngår i prisen ved påmelding til Flow-move 1 grunnkurs.

Info-FLOW – MOVE 1 grunnkurs- Vår 2019 – Lena

Info-FLOW – MOVE 2 Vår 2019

Info-FLOW – MOVE Barn – 8-10 år – Onsdager kl 14.00 – Vår 2019

Info-FLOW – MOVE Barn – 10-13 år – Torsdager kl 14.30- Vår 2019

 

OM Funksjonell styrke
Instruktør: Lena

Her får du stor variasjon i treningen, og du vil stifte bekjentskap med ulike funksjonelle treningsformer som slyngetrening, Catslide, Bootcamp- sirkler, Kettlebells og bevegelighetsøvelser. Treningen har som formål å ivareta og øke kroppens styrke, balanse og bevegelighet. Dette er en leken, effektiv og variert trening.

Info- Funksjonell trening Menn -Tirsdager- Høst 2019

Info- Funksjonell trening- Tirsdager kl 16.10 – Høst 2019

Info- Funksjonell trening-Onsdager- Høst 2019

 

 

Om Bootcamp Intensiv

Instruktør: Lena Kralicek

 

NLP Coach Team med Lena Kralicek arrangerer igjen sin lekne og effektive Bootcamp intensiv uke 23-25, til sammen 9 ganger hvor hver trening er på inntil 60 min.

Bootcamp er god gammeldags «militærtrening» med en leken vri. I treningen bruker vi egen kroppsvekt og diverse utstyr for å utfordre både kondisjon og styrke. Hver time er forskjellig, så du vet aldri helt hva som møter deg!

Deltagerne i fjor kom med det gode forslag om vi ikke kunne legge opp til noen lignende uker rett etter ferien, så nytt fra i år gir vi muligheten til dette.

Du kan i år velge å melde deg på 3 uker eller 5 uker:

Bootcamp-intensiv 3 uker: 23, 24, 25

Bootcamp-intensiv 5 uker: 23, 24, 25 og 35,36.

Bootcamp-intensiv 2 uker: 35 og 36

 

Tid: Mandager, onsdager og fredager kl 06.30.07.30

Sted: Klokkerhagen. Oppmøte fotballbanen. Noen ganger møtes vi på Sagbakken. Beskjed gis i forkant.

 

Pris 3 uker: 1650,-

Pris 5 uker: 2450,-

Info – Bootcamp – Vår-Sommer 2019