Hva er Personlig-/Rehabiliterende trening?

Har du en drøm om å elske trening og vite hvordan du kan trene effektivt og få igjen for den tiden du bruker?

 

Lena møter deg der du er, og vil på en motiverende måte hjelpe deg videre mot de mål du setter deg – alt for at du skal få en kropp i balanse som er sterk, smidig og fri.

 

Lena har et stort repertoar når det gjelder trening. Hun vil ut i fra dine ønsker og behov ta deg med på en reise med fokus på funksjonell trening hvor du vil bruke egen kroppsvekt, kettelbells, catslide og slynger. Hun kan også hjelpe deg med løpeteknikk/løpsglede, spenst/hurtighet, beveglighet og avspenningteknikker.

 

Personlig trening hos Lena

  • Individuelt tilpasset trening ut fra ditt nivå
  • En trener som er fokusert på deg, dine utfordringer og målsetninger
  • Kunnskap og forståelse om trening, slik at du i fremtiden også uten trener kan trene riktig og effektivt
  • Oppfølging av egentrening, slik at du bruker din tid effektivt og hensiktsmessig
  • Trening i rolige omgivelser ved vår klinikk
  • Varierte treninger med fokus på mestring, glede og effekt

 

Rehabiliterende trening hos Lena

  • Når du har vært under behandling for skade og nå ønsker hjelp til å trene videre
  • Når det ønskes en funksjonsforbedring, selv om det ikke foreligger en skade
  • Når du ønsker en gradvis opptrening, slik at du får bygget opp eventuelle ubalanser i kroppen i forhold til styrke, bevegelighet og balanse
  • Når du ønsker kunnskap om hvordan trene riktig og hvilke øvelser du vil ha særlig stor nytte av
  • Når du vil oppleve mestring og glede ved trening ved at du lærer ting fra grunnen av, og hvilke spesifikke øvelser som vil gi ønsket effekt
  • Når du vil lære hvordan effektiv trening kan gjøres med et minimun av utstyr, og at den like effektivt kan gjøres hjemme i stuen eller i din egen hage

 

Smerter og dysfunksjon i muskler og ledd kan hemme bevegelighet, kraft og også humør og overskudd – og for noen reduseres mulighetene til aktiv deltakelse på arbeid og fritiden. Mange tilstander kan bedres ved hjelp av tilpasset og målbevist opptrening. Lena har erfart at riktig trening for den enkelte kan gi bedring av blant annet ryggplager, stiv nakke og skuldre og kneproblemer.

 

Praktisk

Hver treningsøkt varer 55 minutter
Treningstider avtales direkte med Lena
Hos Lena kan du trene én til én, eller du kan trene sammen med venner/familie i en gruppe på inntil 4 personer.